Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol
Video-doktor

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - Elégedettebb a beteg, ha...
2013. július 31. 10:55

gyógyszertár, betegállomány

Elégedettebb a beteg, ha...
Mi boldogítja a beteget egy patikában? - erről ír nemzetközi kutatások tapasztalatai alapján a PharmaOnline.
Elégedettebb a beteg, ha...

A betegek kiszolgáltatottsága csökken, önbizalma épül, az orvos-beteg bizalmi, kétoldalú és egyenrangú viszonya visszaáll, sőt többszereplős kapcsolati hálóvá szélesedik a gyógyszerészek által – jelzi a lap korunk jellemzőit. Az információs boom a betegek öndiagnózisát és öngyógyszerezését fokozza. Mindezek a tendenciák a patikusokat újabb és újabb feladatok elé állítják és részükről új kompetenciákat, készségeket, ismereteket és kommunikációs módszereket igényelnek – szűrik le a következtetést.

A gyógyszertárakban a vásárlói elvárásokat vizsgálva a kutatók azt tapasztalták, hogy leginkább a kényelmi szempontok, a kínált termékválaszték, annak árszintje, a patikában átélt tapasztalatok és patikai szolgáltatások vezetnek vevői elégedettséghez.

Amerikában a kutatók úgy találták, a fogyasztói elégedettség magasabb volt az alábbi esetekben:

  1. Az online vásárlók körében a patikai megrendelést éjszakai órákban is kiszállították és a szolgáltatás ingyenes volt.

  2. A vevői elégedettséget növelte, ha a gyógyszertár elkülönített egy olyan részt, ahol a beteg diszkréten beszélhetett a patikussal anélkül, hogy a sorban állók hallanák.

 

  1. A betegelégedettség szignifikánsan magasabb volt azoknál a patikáknál, ahol elbeszélgettek a beteggel a gyógyszerről, adagolásról, mellékhatásokról a receptkiváltás alkalmával.

  2. A válaszadók nagymértékben értékelték azokat a patikákat, amelyek egyéb egészségügyi szolgáltatásokat is nyújtottak.
  3. Az amerikai tanulmány a várakozási időt vizsgálva azt tapasztalta, hogy míg 2010-ben 7 perc várakozási idő szignifikáns hatással volt a fogyasztói elégedettségre, 2011-ben már 3 perc feletti várakozási idő jelentősen csökkentette a fogyasztói elégedettséget – olvasható a pharmaonline.hu cikkében.

 

Forrás: medicalonline.hu
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!


Flattr this

További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK