Az Amerikai Orvosi Fizikai Társaság (AAPM) kutatásai szerint az utasokat kevesebb sugárzás éri az átvilágítás során, mint az átvilágításra várva, a sorban állás közben.
A tudósok két aktív, a Los Angeles Nemzetközi Repülőtéren használatban lévő teljes test scanner, valamint hét további, aktív használatban nem lévő eszköz sugárzás-kibocsátását vizsgálták meg. Az eredmények szerint az egyes átvizsgálások annyi sugárterhelést jelentenek a szervezet számára, mint amennyi 1,8 perc alatt egy földön, vagy 12 másodperc alatt egy levegőben lévő repülőgépen érné az embert.
Ez azt jelenti, hogy egy embernek több mint 22 500 teljes test átvilágításon kellene átesnie ahhoz, hogy elérje az American National Standards és a Health Physics Society által megállapított még biztonságos éves maximális sugárdózist.
"A legfontosabb, hogy még az aggodalmaskodó utasok is tudják a helyén kezelni ezeket a vizsgálatokat" - nyilatkozta Christopher Cagnon, az Kalifornia Egyetem (Los Angeles) Orvosi Központjának sugárfizikusa. "Az átvilágítás alatt az utasokat ért sugárterhelés pont akkora dózist jelent, mint ami 12 másodperc alatt a repülőn, vagy két perc alatt a napon éri az embert."
A levegőben lévő radon, az űrből származó kozmikus sugárzás, de még a szervezetben lebomló kálium is mind természetes sugárzás-források. Repülés közben a szervezet nagyobb sugárzásnak van kitéve az utazási magasság miatt, hiszen a légkör is ritkább, így nem véd annyira a kozmikus sugárzás ellen.