Mindez természetesen teljesen tudattalanul zajlik, és a nők jelentős része valóban megdöbben, amikor környezete szembesíti a peteérés alatt zajló viselkedési szokásaival. Például azzal, hogy csak ebben a néhány napban visel pirosat, flörtöl vagy tesz lekicsinylő megjegyzéseket más nőkre.
Semmi sem lehet drága!
A változás motivációja tehát a konkurencia legyőzése, és ez minél gyorsabban és hatékonyabban kell, hogy történjen: egyszerűen muszáj, hogy a férfiak a többi nőt figyelmen kívül hagyva- a peteérés szakaszában lévő nőt válassza. Ennek pedig ára van, amit a nők nem sajnálnak megfizetni.
Kiderült például, hogy a kritikus néhány napban a nők sokkal többet költenek olyan termékekre, amelyekkel szépségüket, vonzerejüket tudják növelni. Vadító ruhákat, szexi rúzst, bőr-haj szépítő luxustermékeket, parfümöket, figyelemfelhívó, a nőiességüket hangsúlyozó kiegészítőket szereznek be, míg máskor sokkal fegyelmezettebbek, ha vásárlásról van szó. Ugyanakkor ebben a periódusban válik fontosabbá az egészség is, ebben a szakaszban vásárolnak egészségügyi termékeket, vagy „kezeléseket”, illetve a szépségbefektetések is ilyenkor válnak hangsúlyossá és váltanak a nők fitnesszbérletet vagy vásárolnak alakformáló sportszereket. Sőt a fogyókúrák kezdésének egy része is erre a szakaszra datálható.
Reszkessetek vetélytársak!
A potenciális férfiakért zajló harcos napok alatt egy kutatás a vásárlásnál, dögös öltözködésnél vagy viselkedésnél is kézzelfoghatóbb bizonyítékát találták a nők vetélkedésének. Mégpedig az irigységet. A Medipress egy cikke számol be arról a kutatásról, amelyet a San Antonió-i Texas Egyetem és Minnesota Egyetem kutatói végeztek el ovuláló nőkön.
A Journal of Marketing Research szaklapban megjelentetett eredményekből kiderült, hogy a peteérés alatt álló nők más nőkkel szemben irigy magatartást mutattak, míg a férfiakkal szemben ez nem volt tetten érhető, sőt figyelmük, jóindulatuk elnyerésére törekedtek.
Az egyik kísérleti feladat során például „képzeletbeli” pénzt kaptak, amelyet tetszés szerint oszthattak meg másokkal. A kutatás szerint az ovuláló, vagyis a peteérés szakaszában lévő nők sokkal kevésbé voltak hajlandók megosztani „pénzüket” más nőkkel. A nem ovuláló nők a pénz felét, az ovuláló nők azonban a rendelkezésükre álló összeg csupán 25%-át ajánlották fel akkor, ha az a másik személy nő volt.
Alapvetően változott meg a nők adakozó kedve, ha a terepen férfiak is felbukkantak. A nem ovuláló nők, szolidárisak maradtak a saját nemükhöz, és a férfiaknak csupán a pénz 45%-át ajánlották fel, az ovuláló nők azonban kifejezetten nagylelkűnek bizonyultak, és jellemzően a pénzük 60%-át is megosztották az erősebb nem tagjaival. Ennek oka pedig egyértelműen az volt, hogy jó benyomást keltsenek, és magukra irányítsák a férfiak figyelmét.
A kutatás másik feladata is az ovuláló nők más nőkkel szemben érzett irigységére mutatott rá. Ebben az esetben a kísérleti alanyok választhattak, hogy egy 25 ezer dolláros autót vásárolhatnak, de akkor más nők 40 ezer dolláros autót kapnak ajándékba, vagy csak húszezer dolláros autót vásárolnak, és ez esetben az ellenfél (a többi nő) csak 12 ezer dollár értékű autóhoz jut. Az ovuláló nők többsége inkább választotta magának az olcsóbb autó vásárlásának lehetőségét, mert ebben az esetben számszerűsíthetően fölénybe tudott kerülni más nő vagy nők felett.