Magyarországon jelenleg nem lelhetők fel nyilvános adatok arról, hogy átlagosan, vagy akár szolgáltatónként mennyi ideig vannak tétlenségre kárhoztatva a váróteremben a betegek. Egy, a Biztosítási Szemlében tavaly megjelent tanulmány szerint a fizetőképes betegek maximum 10 percet hajlandók várni egy előre megbeszélt vizsgálat esetén, és inkább magánorvoshoz mennek, vagyis fizetnek azért, hogy ennél többet biztosan ne raboljanak el az idejükből – eleveníti fel a vg.hu.
A világon máshol is fejtörést okoz az egészségügyi intézményekben a várótermi várakozási idő minimalizálása – írják. Az államosított intézményeket fenntartó Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (Gyemszi) közelmúltban elkészült tanulmánya (melyre a MedicalOnline is felhívta már a figyelmet) rámutat: szakirodalmi hivatkozások általában 30 perces várótermi várakozást tartanak elfogadhatónak az előjegyzett betegek esetében. Ezért sok helyen a szolgáltatók minőségi értékelésébe is beépítenek egy célértéket, amit a finanszírozási szerződés részét képezi. Emellett pedig nyilvánosságra hozzák, melyik egészségügyi szolgáltatónál mennyit kell várni a betegnek – idéz eszközöket a tanulmányból a vg.hu.