A közlemény szerint a hivatal mintegy 900 millió forintos uniós és állami forrásból megvalósuló informatikai fejlesztése eredményeként a jelenleg négyféle (születési, házassági, bejegyzett élettársi kapcsolati, halotti) anyakönyv helyett csak egy lesz, amely az országban bármelyik anyakönyvvezetőnél elérhetővé válik.
Egyszerűsödő adminisztráció
A tájékoztatás szerint az országos elektronikus anyakönyvi közhiteles nyilvántartás létrejöttével csökkennek az ügyfelek ügyintézéssel járó terhei, egyebek mellett egyszerűbbé válnak az anyakönyvi, az anyakönyvezésen alapuló, a személyes adatok nyilvántartását és azok változását érintő hatósági eljárások.
Mint írták, az adattakarékosság és a célszerűség is indokolja, hogy 2014 júliusától az adatok nyilvántartása nem papíralapon, anyakönyvi események alapján történik majd, hanem elektronikusan és személyhez kötötten. A papíralapú anyakönyvek digitalizálása folyamatos, például házasságkötéskor digitálisan rögzítik a házasulók papíralapú születési anyakönyvét is.
Az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Új Széchenyi Terv Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében megvalósuló fejlesztéshez szükséges hardverelemek már megérkeztek a hivatalhoz - tették hozzá.