Mivel a tizenévesek átlagosan napi két órát töltenek zenehallgatással, ezért ezek az élmények nagymértékben befolyásolhatják szokásaikat. A Psychology of Music oldalain publikált tanulmány hosszú időt átölelő elemzése kimutatta, hogy míg a 80-as évek elején ritkaságszámba ment egy-egy számban az alkohol említése, addig manapság a slágerlistás dalok egyötöde tartalmaz ilyen irányú utalást. Csökkenő tendencia mutatkozott a 80-as, 90-es évek fordulóján, és a trend 2001 táján fordult meg. Szerepelhet egy-egy márka említése, de nem ritka az alkoholfogyasztó magatartás dicsőítése sem.
A brit slágerlistát főként angolszász (brit és amerikai) dalok foglalják el, azonban ezek sok esetben áttörik a különböző kultúrák közti határokat. Jó példa erre Katy Perry 2011-es „This Friday Night” című száma, mely az Egyesült Királyságon és az Egyesült államokon kívül a legjobb tíz helyezés közé került Ausztráliában, Ausztráliában, Horvátországban, Csehországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Libanonban, Hollandiában, Új-Zélandon, Lengyelországban, Szlovákiában, Spanyolországban és Venezuelában is. A dal mértéktelen alkoholfogyasztást, és antiszociális viselkedést említ. De vajon milyen üzenetet hordoz ez a fiatalok számára? A listavezető kérdés megválaszolása további vizsgálatokat tesz szükségessé.