Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - Elégedettebb a beteg, ha...
2013. július 31. 10:55

gyógyszertár, betegállomány

Elégedettebb a beteg, ha...
Mi boldogítja a beteget egy patikában? - erről ír nemzetközi kutatások tapasztalatai alapján a PharmaOnline.
Elégedettebb a beteg, ha...

A betegek kiszolgáltatottsága csökken, önbizalma épül, az orvos-beteg bizalmi, kétoldalú és egyenrangú viszonya visszaáll, sőt többszereplős kapcsolati hálóvá szélesedik a gyógyszerészek által – jelzi a lap korunk jellemzőit. Az információs boom a betegek öndiagnózisát és öngyógyszerezését fokozza. Mindezek a tendenciák a patikusokat újabb és újabb feladatok elé állítják és részükről új kompetenciákat, készségeket, ismereteket és kommunikációs módszereket igényelnek – szűrik le a következtetést.

A gyógyszertárakban a vásárlói elvárásokat vizsgálva a kutatók azt tapasztalták, hogy leginkább a kényelmi szempontok, a kínált termékválaszték, annak árszintje, a patikában átélt tapasztalatok és patikai szolgáltatások vezetnek vevői elégedettséghez.

Amerikában a kutatók úgy találták, a fogyasztói elégedettség magasabb volt az alábbi esetekben:

  1. Az online vásárlók körében a patikai megrendelést éjszakai órákban is kiszállították és a szolgáltatás ingyenes volt.

  2. A vevői elégedettséget növelte, ha a gyógyszertár elkülönített egy olyan részt, ahol a beteg diszkréten beszélhetett a patikussal anélkül, hogy a sorban állók hallanák.

 

  1. A betegelégedettség szignifikánsan magasabb volt azoknál a patikáknál, ahol elbeszélgettek a beteggel a gyógyszerről, adagolásról, mellékhatásokról a receptkiváltás alkalmával.

  2. A válaszadók nagymértékben értékelték azokat a patikákat, amelyek egyéb egészségügyi szolgáltatásokat is nyújtottak.
  3. Az amerikai tanulmány a várakozási időt vizsgálva azt tapasztalta, hogy míg 2010-ben 7 perc várakozási idő szignifikáns hatással volt a fogyasztói elégedettségre, 2011-ben már 3 perc feletti várakozási idő jelentősen csökkentette a fogyasztói elégedettséget – olvasható a pharmaonline.hu cikkében.

 

Forrás: medicalonline.hu
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!



További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK