Mit tesznek azért a szupermarketek, hogy minél többet vásároljunk? A Tudatos Vásárló.hu összegyűjtött jónéhányat - ezekből szemezgettünk. A nagyobb bevásárlóközpontokban jóval nagyobbak a bevásárlókocsik, mint amekkorára szükségünk van. Hajlamosak vagyunk még néhány terméket bedobni a kocsiba, ha az látjuk, hogy az addig megvásárolt dolgok még épphogy ellepik az alját.
Az üzlet egyes részei úgy vannak megvilágítva, hogy a zöldségek érettebbnek látsszanak, hogy a fény kiemelje a sajt sárga árnyalatát és hús piros színét. Gyakran előfordul, hogy a paradicsom otthon, amikor elővesszük a bevásárlószatyorból, már kevésbé étvágygerjesztő.
A vásárlási kedvet hangulatos zenévelis segítik. Ez nyugtató hatással is van az idegekre, így a vásárlók nem sietnek annyira. A zenét sokszor a hét egy adott napjának vagy a napszaknak megfelelően váltogatják.
Csiklandozza az orrunkat a friss kenyér illata és megéhezünk tőle? Elég egy kis sütödét vagy akár csak egy fagyasztott süteményeket megsütő kis sütőt beállítani, de néha még a sülő kenyér illatát utánozó spray is elég ahhoz, hogy olyan érzésünk legyen, mintha egy barátságos pékségben lennénk - mindezt csak azért, hogy a végén tömegárut adjanak el nekünk.
Az akciókat úgy jelenítik meg, hogy rögtön felfigyeljünk rájuk. Nem spórolnak a piros színnel és az akciós árukat gyakran stratégiailag fontos helyekre teszik, például a sor közepére, hogy mindenképp belefussunk. Az akciók hasznosak lehetnek, ha azok alapján állítjuk össze a heti menüt, másrészt viszont az is a céljuk, hogy olyan új árukat vetessenek meg velünk, amiket amúgy sosem vettünk volna meg és amikre nincs is szükségünk.
Termékelhelyezés - a jól látható és könnyen elérhető helyekre a márkás vagy luxustermékeket teszik, amelyek egyben a legdrágábbak is. Az olcsóbbak gyakran a polc alján vagy esetleg a polc legtetején helyezkednek el; mindenesetre mindig ott, ahol nehezebb megtalálni őket és ahol némi erőfeszítést kell tennünk, hogy elérjük őket.