Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - Azt eszi a gyerek, amit a celeb
2013. március 19. 09:58

celebek, gyerekek, étkezési szokások, egészséges táplálkozás, egészségmegőrzés

Azt eszi a gyerek, amit a celeb
Fel lehetne használni a népszerűséget. A Liverpool Egyetemen készült friss tanulmány kimutatta, hogy a népszerű emberek által jóváhagyott és helyeselt termékek arra ösztönzik a gyerekeket, hogy minél többet fogyasszanak az adott termékből. Az is kiderült, hogy a gyerekek főleg akkor éreztek késztetést az adott termék iránt, ha a hírességet a tévében a megszokottól eltérő környezetben látták.
Azt eszi a gyerek, amit a celeb
A termékek ismert emberek által történő népszerűsítése régi, jól bevált módszer, ezért gyakran használják fel ezeket a személyeket arra is, hogy gyerekek számára népszerűsítsenek különféle finomságokat. A mostani vizsgálat során 181 nyolc és tizenegy év közötti gyereket kértek fel, hogy egy húszperces rajzfilmet nézzenek végig, melyben három különböző reklámot, illetve egy bejátszást is elhelyeztek.
 
Egyes gyerekek a Gary Lineker focista által fogyasztott Walkers márkájú chips reklámját látták, egyesek egy másfajta rágcsálnivalóét, a harmadik csoport pedig egy játékot népszerűsítő reklámot. Akik a bejátszást látták, azok pedig Gary Linekert, mint a "Nap mérkőzése" műsorvezetőjét nézhették. A rajzfilmnézés után a gyerekeknek kikészítettek két tál chipset is, az egyiken a Walkers márkajel szerepelt, a másikon pedig a Supermarket felirat, holott mindkét tál Walkers chipset tartalmazott valójában. A szakemberek arra voltak kíváncsiak, melyik chipsből mennyi fogy a három különféle csoportban.
 
A vizsgálat során kiderült, hogy azok a gyerekek, akik akár a Gary Lineker-féle reklámot, akár a Gary Lineker által vezetett műsort látták a rajzfilm közben, sokkal többet ettek a Walkers feliratú chipsből - hiába volt a másik tálban is ugyanaz -, mint a másik két csoport tagjai.
Amint arról a kutatást vezető dr. Emma Boyland, a Pszichológia-, Egészség- és Társadalomkutató Intézet munkatársa beszámolt, ez volt az első kísérlet, mely megmutatta, milyen hatalmas ereje van, ha ismert emberekkel reklámoznak egy terméket, és hogy a személy befolyásoló hatása még akkor is érvényesül, ha nem az adott termék népszerűsítése közben látjuk őt.
 
Dr. Boyland úgy véli, a vizsgálat fényében érdemes végiggondolni, miket is reklámoztatnak a közkedvelt, híres emberekkel, mert ha ők egészségtelen, sós, zsíros vagy cukros ételeket fogyasztanak, akkor sajnos a gyerekek étrendje is ezt fogja visszatükrözni.
Forrás: hazipatika.com
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!



További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK