Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - Jó üzlet a diétás étel
2013. február 18. 09:03

túlsúly, elhízás, étterem, diéta, koleszterin szint

Jó üzlet a diétás étel
Megéri a kalóriacsökkentés az éttermeknek. Évek óta próbálják ösztönözni az étteremláncokat az óriásadagok és a magas kalóriatartalmú fogások visszaszorítására. A vendégek egészségénél azonban kézzelfoghatóbb haszna is van a változtatásnak: az anyagi haszon.
Jó üzlet a diétás étel
"Eredményeink alapján az alacsony kalóriatartalmú ételeket kínáló étteremláncok üzleti előrelépést mutattak" - fogalmazott a kutatást vezető Hank Cardello, az USA-beli Hudson Intézet munkatársa. "Ezek nem csupán a választék kiegészítő elemei, hanem a kínálat szükséges részei. Az ilyen vállalatok célja az anyagi haszonszerzés, amihez ebben az esetben ugyanaz a lépés vezet, mint a vásárlók egészségéhez" - tette hozzá. Dr. James Marks, a vizsgálatot finanszírozó Robert Wood Johnson Alapítvány elnöke, aki korábban sebészként tevékenykedett, izgalmasnak találja a fejleményeket. "A morális előny és az anyagi haszon ezúttal nem zárja ki egymást" - jelentette ki.
 
Cardello és kollégái az Amerikai Egyesült Államok 21 legnagyobb étteremláncát vették górcső alá. A listán olyan gyorséttermek szerepeltek, mint a McDonald's és a Taco Bell, valamint olyan hagyományos éttermek is, akár az Olive Garden vagy az Outback Steakhouse. Összforgalmuk évi 22,13 trillió forintnak felel meg. 
 
2006 és 2011 között az alacsony kalóriatartalmú ételek és italok eladási számai magasabbak voltak a kínálat többi részénél. A kormány eközben éppen intézkedéseket vezet be a kalóriaszámlálást megkönnyítő táplálék-csomagolásra vonatkozóan, ami az éttermeket is érinti. Ennek célja a járványként terjedő túlsúly visszaszorítása. 1990-ben az elhízottak aránya 15 százalék vagy az alatti volt minden államban, mára viszont több mint 25 százalékra nőtt 39 államban. 
A tanulmány elkészítése során a Hudson Intézet munkatársai 500 kalória alatt tekintették alacsony energiatartalmúnak a szendvicseket és az előételeket. Köreteknél, étvágygerjesztőknél és desszerteknél ez a határ 150 kalória volt, 2,36 deciliter italnál pedig 50. Az élelmiszerek egyéb tulajdonságait nem vették figyelembe. A megfigyelés 5 éve alatt az étteremláncok 472 milliárddal több adag ilyet adtak el, és 1,3 milliárddal kevesebbet a többi termékből. Az alacsony kalóriatartalmú ételeket és italokat nem mindig hirdetik jobb alternatívaként. "Abban a pillanatban, hogy megemlítjük az egészségesebb alternatívát, a vásárlók elrohannak" - mondta Cardello. 
 
Jelen beszámoló alapján üzletenként 5,5 százalékkal nőtt a forgalom a sok alacsony kalóriatartalmú fogást kínáló éttermekben, míg a többieknél ugyanennyivel csökkent. A gyorséttermekben jobban érvényesült az egészséges ételek fölénye, ami a szakértőket nem lepte meg, hiszen a hagyományos étkezdék nagy tányérjai nagyobb adagokat tesznek lehetővé. A diétás üdítők ezzel szemben éppen utóbbiaknál fogytak jobban, ahol inkább kávét fogyasztanak az emberek a kólával szemben.
Forrás: hazipatika.com
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!



További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK