Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - A gyógyszer neve: Facebook
2013. június 19. 07:41

internet, szervek, facebook, szervdonor

A gyógyszer neve: Facebook
Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, nő az adományozásra jelentkezők száma.
A gyógyszer neve: Facebook

Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leendő donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma - idézte a Live Science tudományos portál az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt.
"Kutatásunk az Egyesült Államok transzplantációs válságának megoldására irányul. Kiderült, hogy a közösségi háló értékes eszköze lehet a makacs közegészségügyi gondok új megközelítésének" - mondta Andrew Cameron, a kutatás egyik résztvevője, a baltomore-i John Hopkins Kórház májtranszplantációs vezető sebésze.

Az Egyesült Államokban jelenleg 118 500-an vannak a szervre várók listáján, amelyre a Szervadományozás Egyesült Hálózata szerint tízpercenként kerül fel új név. Számtalan korábbi erőfeszítés ellenére sem nőtt a donorok száma, miközben drámaira szökött fel a rászorulóké. Átlagosan naponta 18-an halnak meg a várakozók közül.

A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az idővonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdeklődőt. A növekedés oka az is lehet, hogy "baráti környezetben" az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését.

A kezdeti lelkesedést követő hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdeklődést. "Az előttünk álló kihívás a Facebook, a Twitter, a YouTube vagy az Instagram közösségi oldal hatékonyabb és tartósabb eredménnyel járó felhasználása" - írták a tanulmány szerzői.

Forrás: medicalonline.hu
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!



További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK