Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol
Video-doktor

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 
Kezdőlap - Vérkép eredmény

Vérkép eredmény kérdések és válaszok

Vérkép eredmény
Tisztelt Doktor Nő/Úr!

A pszichiáterem elküldött laborvizsgálatra, és ezt az eredményt kaptam ami a leleten szerepel és +, vagy - jel volt mellette.
Baktérium: 138
Fehérvérsejt szám: 11.6
GOT: 53
GPT: 72
Alkalikus foszfatáz: 158
Triglicerid: 0.55

A pszichiáterem szerint ez még nem vészes eredmény. Amiket szedek gyógyszerek: Rilex 2.5 mg 2x1 (1 éve majdnem), Analfranil 25mg 2x1, Scippa 20mg reggel 1, Rivotril 0.5mg 2x1. Ön szerint a gyógyszerek okozzák az eltéréseket? Ha igen meddig szedhetem még őket? nem fogja a májamat teljesen tönkre tenni? Ön szerint ez az eredmény súlyos és mire utalhat? Lehet ezek a gyógyszerek mellett szednem Máriatövis kapszulát ?
Köszönöm
Tamás (31 éves vagyok)
Kapcsolódó betegségek
Kapcsolódó orvos - szakember kategóriák
Válaszok erre a kérdésre
2019. január 11. 14:33
Kedves Tamás!
A félelmét, aggodalmát érzékelem kérdése alapján, de!
Az orvostudomány nem egy egzakt tudomány. A beteg előzményeinek ismerete, életmódja, súlya,korábbi betegségeinek és jelen alapbetegségeinek ismerete nem elhanyagolható, hogy megfelelő választ adhassunk. A bacterium a vizelet leletében volt?..valószínűleg, mert a vérkép nem tartalmaz ilyen elemet. Ha magas a bacterium csíraszám a vizeletében, akkor vizelettenyésztés alapján célzott antibiotikus kezelést kell kapjon, emiatt a területi szakrendelőben urológusát keresse fel. Vannak kifejezetten olyan pszichiátriai gyógyszerek, melyeknél a vérkép ellenőrzése fontos, mert csökkentik a fehérvérsejtszámot, vagy rontják a májfunctiós értékeket. Előbbiekhez tartozik a Leponex, Convulex-Olanzapin kombinációs terápia példaképp ill. utóbbihoz a Valdoxán. Ez nem jelenti azt , hogy mindenkinél okoznak ezek a készítmények ilyen eltéréseket, de a vizsgálatok alapján ez gyakrabban előfordulhat és ezért kell ezeket a labor értékeket időszakosan kontrollálni és ha komoly eltérést okoznak akkor leállításuk vagy a gyógyszer átállítás megfontolandó. Azt javasolnám, hogy vizsgáltassa ki magát belgyógyásszal, mi az oka a kicsit magasabb májfunctiós értéknek. Fontos tudni, hogy az alkohol is emeli ezeknek az enzimeknek az értékét, ezért gyógyszerszedés mellett nem tanácsos az alkohol fogyasztása.
Belgyógyásza ezek után megfelelő választ adhat, hogy kell-e szedni májműködésre Máriatövist vagy sem.
Üdvözlettel: Dr.Papp Tímea

Megválaszolta: Dr.Papp Tímea
Keressen az eddigi kérdések és válaszok között
Keresett kifejezés:
Regisztráljon páciensként a kérdések feltevéséhez! Regisztráció itt
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!


Flattr this




INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK
Tanar.hu

Google PageRank