Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol
Video-doktor

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - Miért tanulnak egyesek rosszabbul, mint mások?
2013. február 27. 10:30

tanulás, agy, kognitív képességek, memória

Miért tanulnak egyesek rosszabbul, mint mások?
Talán csak a megközelítés rossz. Egy berlini, bochumi és lipcsei szakemberekből álló csapat kiderítette, miért megy egyeseknek rosszabbul a tanulás, mint másoknak. Talán kiderül, nincsenek reménytelen esetek, csak rossz megközelítés? Rájöttek, hogy nem magával a tanulási folyamattal van a baj, hanem azzal, hogy van, akinél az agy nem megfelelő módon dolgozza fel a megtanulandó információkat.
Miért tanulnak egyesek rosszabbul, mint mások?
A tudósok a kísérlet során a résztvevő alanyok tapintását edzették, és akik jól reagáltak a tréningezésre, azoknál az EEG jellegzetes változást mutatott ki az agy aktivitásában, főleg az alfahullámok tekintetében, melyek többek között azt mutatják, milyen hatékonyan használja fel az agy a tanuláshoz szükséges információkat. Amint azt dr. Huber Dinse, a Ruhr Egyetem munkatársa kifejtette, az, hogy valaki milyen jól tud tanulni, függ a genetikai tényezőktől, az agy egyéni felépítésétől, valamint az egyén figyelmétől is. Az utóbbi években azonban sikerült egy olyan eljárást kidolgozni, melynek segítségével a harmadik tényezőt ki lehet zárni.
 
A kísérlet során a szakemberek 30 percen át elektromosan stimulálták a kísérleti alanyok kezén levő bőrt, és mind előtte, mind utána megmérték, mennyire érzékeny a tapintásuk. Utóbbit úgy tesztelték, hogy két tűvel enyhe nyomást fejtettek ki a kezükre, és megmérték, mi az a legkisebb távolság, amikor még két külön ingerként érzékelték a tűszúrásokat. A tréning átlagosan 12 százalékkal javította az alanyok teljesítményét, de nem mindenkinél.

Az EEG segítéségével a szakemberek azt igyekeztek megállapítani, mitől függ, hogy egyesek tanulékonyabbak voltak, mint mások, és kiderült, hogy minél magasabb volt az agy alfa aktivitása a tréning előtt, és minél jobban lecsökkent ez az aktivitás a tréning során, annál jobban és könnyebben tanultak az alanyok. Mindezek a hatások az agy szomatoszenzoros kérgében voltak kimutathatóak, ahol a tapintás központja is megtalálható.

 
Dr. Petra Ritter kutató elmondta, hogy az alfa ritmus tanulásra gyakorolt hatását számítógépes modellekkel próbálják megfejteni, mivel csak ezáltal lesznek képesek kideríteni, milyen beavatkozásokra van szükség az agyban egy esetleges sérülés vagy születési rendellenesség esetén. Az alfa aktivitás magas szintje annak a jele, hogy az agy készen áll az újonnan bejövő információk kiaknázására. Ennek megfelelően az alfa aktivitásnak az érzékelés stimulálása közben történő csökkenése annak a jele, hogy az agy különösen hatékonyan dolgozza fel az ingereket. Az eredmények tehát arról árulkodnak, hogy az érzékelésen alapuló tanulás nagyban függ attól, mennyire hozzáférhetőek az érzékeléssel kapcsolatos információk. Az alfa aktivitás, amely az agy folyamatosan változó állapotának jelzője, képes módosítani ezt a hozzáférhetőséget.
Forrás: hazipatika.com
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!


Flattr this

További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK