Orvosok.hu
Betegségek
Orvoskereső
Orvos válaszol
Szakember kereső
Szakember válaszol
Video-doktor

Nem foglalkoznak problémáival?
Nálunk több száz orvos, specialista közül választhat. Egyszerre kérdezhet több tucat orvostól, egészségügyi szakembertől azonnal.
Itt választ kap problémáira.

Nem találnak Önre a páciensek? 
Több Pácienst szeretne? Szerezzen több pénzt tudásával!
 Regisztráljon most díjmentesen, és ajándékba adunk Önnek egy 10.000 Ft értékű wellness hotel utalványt. 

Orvosok.hu Facebook
Orvosok.hu Youtube
 

Kezdőlap - Hírek - Azt eszi a gyerek, amit a celeb
2013. március 19. 09:58

celebek, gyerekek, étkezési szokások, egészséges táplálkozás, egészségmegőrzés

Azt eszi a gyerek, amit a celeb
Fel lehetne használni a népszerűséget. A Liverpool Egyetemen készült friss tanulmány kimutatta, hogy a népszerű emberek által jóváhagyott és helyeselt termékek arra ösztönzik a gyerekeket, hogy minél többet fogyasszanak az adott termékből. Az is kiderült, hogy a gyerekek főleg akkor éreztek késztetést az adott termék iránt, ha a hírességet a tévében a megszokottól eltérő környezetben látták.
Azt eszi a gyerek, amit a celeb
A termékek ismert emberek által történő népszerűsítése régi, jól bevált módszer, ezért gyakran használják fel ezeket a személyeket arra is, hogy gyerekek számára népszerűsítsenek különféle finomságokat. A mostani vizsgálat során 181 nyolc és tizenegy év közötti gyereket kértek fel, hogy egy húszperces rajzfilmet nézzenek végig, melyben három különböző reklámot, illetve egy bejátszást is elhelyeztek.
 
Egyes gyerekek a Gary Lineker focista által fogyasztott Walkers márkájú chips reklámját látták, egyesek egy másfajta rágcsálnivalóét, a harmadik csoport pedig egy játékot népszerűsítő reklámot. Akik a bejátszást látták, azok pedig Gary Linekert, mint a "Nap mérkőzése" műsorvezetőjét nézhették. A rajzfilmnézés után a gyerekeknek kikészítettek két tál chipset is, az egyiken a Walkers márkajel szerepelt, a másikon pedig a Supermarket felirat, holott mindkét tál Walkers chipset tartalmazott valójában. A szakemberek arra voltak kíváncsiak, melyik chipsből mennyi fogy a három különféle csoportban.
 
A vizsgálat során kiderült, hogy azok a gyerekek, akik akár a Gary Lineker-féle reklámot, akár a Gary Lineker által vezetett műsort látták a rajzfilm közben, sokkal többet ettek a Walkers feliratú chipsből - hiába volt a másik tálban is ugyanaz -, mint a másik két csoport tagjai.
Amint arról a kutatást vezető dr. Emma Boyland, a Pszichológia-, Egészség- és Társadalomkutató Intézet munkatársa beszámolt, ez volt az első kísérlet, mely megmutatta, milyen hatalmas ereje van, ha ismert emberekkel reklámoznak egy terméket, és hogy a személy befolyásoló hatása még akkor is érvényesül, ha nem az adott termék népszerűsítése közben látjuk őt.
 
Dr. Boyland úgy véli, a vizsgálat fényében érdemes végiggondolni, miket is reklámoztatnak a közkedvelt, híres emberekkel, mert ha ők egészségtelen, sós, zsíros vagy cukros ételeket fogyasztanak, akkor sajnos a gyerekek étrendje is ezt fogja visszatükrözni.
Forrás: hazipatika.com
Kapcsolódó betegségek
Megosztás

Tetszett? Hasznosnak találtad? Gyere nyomj egy "Like-ot",kommentáld és oszd meg ismerőseiddel, küldd tovább!


Flattr this

További hírek


INFORMÁCIÓK
KERESŐK
KÖZÖSSÉG
PARTNEREINK